Aangekomen in Managua, nu mijn koffer nog.. - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Pien Traa - WaarBenJij.nu Aangekomen in Managua, nu mijn koffer nog.. - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Pien Traa - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Managua, nu mijn koffer nog..

Door: Pien Traa

Blijf op de hoogte en volg Pien

18 Augustus 2016 | Nicaragua, Managua

Hola!

Ik had veel eerder wat willen schrijven maar doordat het aanmaken van een account niet helemaal soepel verliep, heeft dit even op zich laten wachten.

Inmiddels zit mijn eerste week in Managua er op.
Na van iedereen in Nijmegen en in Venlo afscheid te hebben genomen was het 10 augustus eindelijk zo ver. Na bijna een jaar van voorbereidingen vloog ik via Madrid en Miami naar Managua. De vlucht is ondanks mijn vliegangst heel erg goed gegaan. Eenmaal in Managua aangekomen dacht ik even mijn backpack op te kunnen halen en dat duurde en dat duurde. Het bleek dus dat deze in Miami is blijven staan, jammer maar helaas!

Op het vliegveld van Managua ben ik opgehaald en naar mijn appartement gebracht. Appartement ziet er super uit en is van alle gemakken voorzien.

De eerste dag ben ik meteen op pad gegaan, in de buurt hebben ze mij veel laten zien. Ook ben ik al op de school geweest waar ik les mag gaan geven! De school is zo veel anders dan in Nederland, de klassen hebben 50 leerlingen, iedereen loopt in schooluniform en er is geen licht in de klassen. Ik werd in alle klassen voorgesteld en overal kreeg ik applaus (???!!!).
Donderdagavond is ook gelukkig mijn backpack aangekomen in het appartement waar ik tijdens mijn stage verblijf.

Vrijdag ben ik nog een dag kijken hoe er lesgegeven wordt en wat de regels binnen de school zijn.
Ik ben vrijdag meteen mee op pad genomen door een leerkracht van de school. Zij heeft mij de boulevard van Managua laten zien. Ik heb meteen geprobeerd Spaans te spreken, omdat dit de manier is waarop je het het snelst leert en ik heb gemerkt dat je er met handen en voeten altijd uit kan komen!

Maandag ben ik meteen in het diepe gegooid. Er was een leerkracht ziek en mij werd gevraagd of ik de klas Engelse les kon gaan geven. Heel erg gespannen heb ik voor de klas gestaan, maar ik merkte dat de leerlingen je met alles willen helpen en ook gewend zijn aan Nederlandse studenten. De leerlingen weten dat er studenten vanuit Nederland naar Managua komen om Engelse les te geven en in het begin nog niet zo goed Spaans spreken. Ook alle leerkrachten zijn super lief en behulpzaam en staan altijd voor studenten klaar, ik ben echt met open armen ontvangen op Colegio Maaswaal.
Ik probeer ze veel mogelijk les te geven en alle lesstof op de leerlingen af te stemmen, zodat de leerlingen in december een groei gemaakt hebben met Engels!

Jullie horen snel weer van mij!

Adios

  • 18 Augustus 2016 - 01:30

    Angelique Krimpenfort :

    Wat leuk Pien om te lezen wat je daar doet en tegenkomt! Heel veel succes en geniet er ook van! Vanuit Veghel volgen we je! Groetjes van ons! X

  • 18 Augustus 2016 - 02:21

    Bob Traa:

    Ha Pien, heel goed dat je zo lekker gestart bent. Ximena komt volgende week naar Nicaragua. Hoe kan ze jou bereiken? Bob

  • 18 Augustus 2016 - 07:08

    Ferdie Perree:

    Wat een geweldige ervaring Pien! Heel succes.

  • 18 Augustus 2016 - 08:19

    Pauline Lommen:

    Ha stoere Pien,

    Geniet van deze ongetwijfeld fantastische reis. Enne.....ben voorzichtig!!!

  • 18 Augustus 2016 - 10:28

    Aniek Krimpenfort:

    Waauw Pien klinkt super! Fijn dat het allemaal zo goed bevalt de eerste week :) heel veel plezier en succes!! xxx Aniek

  • 18 Augustus 2016 - 11:00

    EdFaessen:

    Ha Pien,

    Wens je heel veel succes ook bamens Hery. En de drie lieve
    oude oppaskindjes, vinden het stoer en wensen je ook
    heel veel succes.

    gr Hery Ed Marten Michiel en Josette.

  • 18 Augustus 2016 - 11:49

    Bea Traa:

    Hoi Pien,

    Jaha, een blog. Dat vind ik heel erg leuk, zo kan ik je reis en reiservaringen een beetje volgen.
    Heel veel plezier gewenst, top Pienie!!!

  • 18 Augustus 2016 - 16:26

    Paul Traa:

    Super, Pien. Veel plezier en zet hem op. ik ben trots op je.

  • 18 Augustus 2016 - 16:29

    Jan Hein Hoftijzer:

    Hallo Pien,

    Prettig om te horen dat het goed met je gaat. Succes met je stageperiode, ook namens de stichting Salto Adelante. Wij houden contact via whatsApp.

    Jan Hein Hoftijzer
    Voorzitter

  • 19 Augustus 2016 - 16:40

    Baer Traa:

    Hey Pien, wat leuk om te lezen zeg! Je bent goed bezig daar! Veel plezier en ik blijf je volgen!

    xx Baer

  • 19 Augustus 2016 - 16:59

    Nel En Ronald Traa:

    Hoi Pien,

    In het diepe gegooid klinkt goed. Meteen aan de bak dan zit je er het snelst in!! Waarom heet het eigenlijk 'Colegio Maaswaal'? Het ene is Spaans en het andere Nederlands. Veel succes en vooral veel plezier de komende maanden. Dat de leerlingen vlotte vooruitgang boeken staat vast met zo'n enthousiaste en kundige leerkracht!! Ik kan het weten want ik heb je een morgen mee mogen maken.

  • 19 Augustus 2016 - 18:48

    Nicole:

    heej Pienie, super leuk, zo'n blog. hiermee en met de skype kunnen we je goed bijhouden.
    Keigoed dat je dit doet. Maak er een mooie tijd van

  • 21 Augustus 2016 - 10:07

    Chantal Traa:

    Ha Pien,

    goed om te lezen dat je een fijne start hebt. Super veel plezier. We volgen je avonturen vanuit Nijmegen.

    Groetjes, Chantal en de mannen

  • 21 Augustus 2016 - 12:42

    Hein:

    Hallo pien, wat een mooie ervaring lijkt me dat, fantastisch dat je dat doet, daar heb je je hele leven plezier van. Veel succes en sterkte (zal af en toe misschien ook nodig zijn). Dat mooie huis op de laatste foto, woon jij daar?, Stuurlijk nog wat meer foto's, groetjes, hein

  • 21 Augustus 2016 - 17:40

    Michel Traa:

    Ha Pien,

    Dapper en heel leuk, zo'n onderneming. Heb je al een basis Spaans opgebouwd tijdens de voorbereiding want lesgeven lijkt me alleen mogelijk als je de vragen in het Spaans kunt verstaan en beantwoorden. Geef je naast Engelse les ook nog rekenen of zo? Loopt de stageperiode tot eind december?

    Veel plezier en succes.
    Michel

  • 22 Augustus 2016 - 08:19

    Mayke Boots:

    Lieve Pien,
    je bent aan een avontuur begonnen dat je vele inzichten zal brengen. Super Tof. Geniet ervan en doe er je voordeel mee. Leuk als je Ximena kunt treffen.
    Een eigen appartement, dat klinkt erg luxe!! Toi,toi,toi.
    Liefs uit Steyl.

    Leuk Chantal dat jij afsluit met 'Chantal en de mannen', zo deed ik dit voorheen ook altijd.


  • 22 Augustus 2016 - 21:48

    Regine Daniëls :

    Ha die Pien!

    Tof hoor, wat een avontuur! Doet me direct denken aan mijn tijd in Suriname. Geniet, geniet, geniet!

    Lieve groetjes van ons 5

  • 23 Augustus 2016 - 18:46

    Roland:

    Pien, dit is ZOOOOO goed wat jij daar doet! Dat zouden er meer moeten doen ;-)
    Ik ga je volgen. Viva Nicaragua!

  • 23 Augustus 2016 - 22:10

    Rob Olsthoorn:

    Hé Pien, je bent al weer bijna 2 weken in Zuid Amerika. Je eerste verslag klinkt heel enthousist. Super ervaring en heel knap dat je dit doet. We hebben veel bewondering voor je en zullen graag je verhalen in de blog lezen. Succes en have fun

  • 25 Augustus 2016 - 14:39

    Eveline Germans:

    Hoi Pien,
    Wat is het boeiend om jou via je blog te volgen. Omdat ik weet hoe enthousiast en vrolijk jij met een klas omgaat, weet ik zeker dat de kinderen daar, blij met je zijn ! Ik vind het zo stoer dat jij dit avontuur aangaat ! Zet m op ! Eveline.

  • 30 Augustus 2016 - 19:13

    Karin Sax:

    Ha Pienie!
    Wat een mooi verhaal! Ik zag mooie foto's op FB van Granada! Super hoor! Geniet van alles!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Eindelijk is het zo ver! Na bijna een jaar van voorbereiding mag ik les gaan geven lopen op een school in Managua!

Actief sinds 19 Aug. 2016
Verslag gelezen: 936
Totaal aantal bezoekers 7901

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 25 Januari 2017

Lesgeven op Colegio Maaswaal

Landen bezocht: